Dobrý den,
rád bych požádal o pomoc s nastavením s Thunderbirdu pro příjem a odesílání pošty.
Dosud jsem bez problémů používali Roundcube, ale pro komunikaci emaily s elektronickým podpisem potřebujeme nainstalovat emailového klienta.
Postupoval jsem podle vašeho návodu (který je ovšem podle vzhledu pravděpodobně na starší verzi Thunderbirdu). Klient se pak snaží nastavit sám, jako ve vašem návodu:
Nakonec dá na výběr mezi IMAP a POP takto:
Takže vyberu POP, abych postupoval podle návodu. Přepíšu doménu pop3.* na mail.*, nastavím port 110 a zruším zabezpečení, takže výsledně to vypadá takto:
Pak dám vytvořit účet a odklepnu červené okno upozorňující na nedostatky zabezpečení. Pak začne Thunderbird kontrolovat heslo, takto:
Po nějaké době (asi 20-30 sekund) se celé toto podokno samo zavře a zdá se, že je všechno v pořádku (Thunderbird po tomto ověřování nepíše žádnou chybu).
Když se ale pokusím vyzkoušet stažení pošty, Poměrně dlouhou dobu Thunderbird píše, že se připojuje k serveru a pak že ověřuje heslo pro uživatele
suchomel@aksubrtova.cz. Nakonec napíše, že nemohl autentifikovat uživatele:
a hned poté samozřejmě napíše toto:
Dělám něco špatně? Myslel jsem, že takto postupuji přesně podle návodu. Myslím, že je vyloučeno, že bych měl špatné přihlašovací jméno nebo heslo, zkoušel jsem to dnes celé dopoledne, tj. asi desetkrát a pochybuji, že bych desetkrát napsal heslo špatně. Také jsem se v průběhu zkoušel několikrát přihlašovat do Roundcube a to bylo bez problémů.
Na fóru jsem se dočetl, že ISP může blokovat nějaký port. Kdyby to tak bylo, hlásil by Thunderbird tuto chybu, nebo nějakou jinou? Předpokládám, že kdyby byl zablokovaný port, klient by od serveru žádnou odpověď nedostal.
Také jsem někde na fórech Thunderbirdu četl, že může být problém se zabezpečením, tj. že server nerozumí systému zabezpečení, který po něm Thunderbird vyžaduje. Je to možné? A co v takovém případě změnit?
Zkoušel jsem dnes zakládat účet s různámi nastaveními (také IMAP, který by byl lepší), různé porty, které Thunderbird nabízel, různé druhy zabezpečení i přihlašování, ale výsledek byl ten, že Thunderbird buď odmítl účet vůbec vytvořit, a pokud jej vytvořil, dopadlo to přesně takto.
Pro jistotu jsem zkoušel Thunderbird nastavit na stahování pošty z mého účtu na gmail.com a s tím nebyl žádný problém. Klient se ihned připojil a funguje všechno, stahování i odesílání emailů.
Předem děkuji za jakoukoli odpověď.
(Thunderbird píše, že je verze 5.0, při kontrole aktualizace píše, že je aktuální. Systém je Windows 7)