Dobrý den,
využívání vlastního účtu v Gmailu je zákazníky poměrně oblíbené. Od počátku února dostáváme od uživatelů zpětnou vazbu, že se jim, stejně jako Vám, nedaří přidat nový účet do Gmailu, zároveň že třeba nějaký starý, který tam mají nadefinovaný naprosto stejně, bez problému funguje. Někteří upozorňují i na nedostupnost propojení účtu pomocí funkce Gmailify, což se nám při simulaci potvrdilo.
Je možné, že jde o nějaký marketingový tah od Google na podporu služeb jako je Workspace, nebo o důsledek zavedení nových únorových restrikcí (
https://support.google.com/a/answer/811 ... 15581&rd=1), nebo také to, že k žádné změně nedošlo a vše je důsledkem pouhé souhry okolností.
V našem případě bude vycházet z dostupných možností.
Vaše snaha o nastavení vlastního smtp v Gmailu nyní troskotá na dvou hlavních důvodech;
1.
V rozhraní samotného Gmailu (bez jiných služeb, jako je např. Workspace) máte možnost u vlastního smtp nastavit porty 465 (šifrovaně), 587 (šifrovaně) a 25 (šifrovaně i nešifrovaně). Žádný jiný port nebo nastavení k dispozici nemáte, stejně jako nemáte k dispozici použít smtp Gmail pro svojí e-mailovou adresu mimo vlastní Gmailový účet.
2.
Na našich serverech máme v důsledku masivních útoků a opakovaného zahlcování serverů zahraničním spamem od loňska znemožněno používat na zahraničních IP adresách běžné porty (25, 465, 587) pro odchozí poštu. Povolenou alternativou je port 12345.
Ve Vašem případě jste tedy nyní mezi dvěma póly, kdy na jedné straně Vám Google neumožní nastavit vlastní port 12345 pro odchozí poštu (ze zahraniční IP adresy Googlu který by u nás prošel), na druhé straně u nás na běžném odchozím serveru nemůžete používat u zahraničního spojení Googlem nabízené porty.
Z naší strany Vám můžeme nabídnout vlastní odesílací řešení v podobě služby SMTP2 viz
https://www.smtp2.cz, kdy Vám bude odesílání fungovat ze zahraničních IP i přes Googlem podporované porty.
Přiobjednání služby provedete přes autorizovaný požadavek v administračním systému, nebo e-mailem na
podpora@c4.cz.