Právě je 23 dub 2024 16:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Skladová dostupnost na zboží.cz
PříspěvekNapsal: 10 led 2013 12:45 
Uživatelský avatar

Registrován:
25 pro 2010 13:02
Příspěvky:
290
Dovolím si zareagovat.

Výraz 'Skladem' je kvantifikační údaj, doba doručení je údaj časový, čili mít u produktu jako dobu doručení výraz Skladem a ještě jako obrázek je hned dvojnásobná (systémová) chyba.

Je dobře, že tam je na adrese .../sitemap.xml mapa stránek, ovšem Xmap, jenž je nejlepší, umí ve verzi 1.2.9 připojit i adresy obrázků produktů, silně doporučuji.

Ze států si smažte nepoužívané státy s dlouhými názvy, zbytečně roztahují registrační formulář.

Ulice nemusí být jako povinný údaj, jsou lidi, co ulici nemají.

Navigace je tam naprosto šílená, je to zmatené a nepřehledné.

Horní flash animace na úvodní stránce je obrovská a je umístěná na suveréně nejdražším místě, pryč s tím.

Košík patří nahoru do pravého sloupce, přihlašování je doufám přes samostatný modul VM a ne přes jeho hlavní modul.

Citelně tam chybí zobrazovací moduly pro VM.

Na zálohování a přesun stránek jednoznačně Akeebu.

Na naučení existují návody, většinou ode mne a již nejsou on-line dostupné, neb si je někteří lidé přivlastnili a vydávali je za své dílo.

Šablona určitě nerozhodí vzhled celých stránek, pokud je tedy dobře napsaná.

Proč vymýšlet vymyšlené? Můj balíček eCommerce_cs-CZ má toto vše již přednastavené.

Pošlete tu firmu do háje zelenýho.

Přečtěte si následující návod:
Přejděmež do administrace VirtueMartu, buď přes ikony v admin panelu nebo Komponenty / VirtueMart, zde je dobré si pak přepnout na Rozšířené uspořádání, je to přehlednější.

Nejprve vytvoříme výrobce (Výrobce / Seznam kategorií výrobců), ty lze navíc členit do skupin, toto není nutné, neb ty skupiny nejsou nikde zobrazeny, stačí mít jednu skupinu např. 'default' a všechny výrobce nacpat tam.

Poté vytvoříme výrobce, jméno by mělo být krátké, jedno max. dvouslovné, v případě, že používáte mé rozšíření 'VirtueMart ikony výrobců', je toto jméno výrobce zároveň jménem obrázku ikony (loga) výrobce, která se pak zobrazuje u zboží. Tato ikona musí mít šířku 53px (lze upravit) a být uložená v adresáři components/com_virtuemart/shop_image/manufacturer_icon/ a musí se jmenovat 'Jmeno-vyrobce_53.png', tedy bez diakritiky. (Připomínám, že profi balíček eCommerce_cs-CZ umí filtrování a řazení právě podle výrobců.)

To jméno výrobce ve jméně ikony musí být bez háčků a čárek a musí se zachovat mezery a velká a malá písmena; pokud systém nenajde ikonu, zobrazí jméno výrobce textově.

Takže vytváříme výrobce: Výrobci / Seznam výrobců a Nová položka. Vložíme jméno, adresu jejich domácích stránek, vybereme kategorii a vložíme kontaktní email, ten by měl směřovat na vlastníka stránek a ne přímo na výrobce - je to váš e-shop, né jejich (ten e-mail ale asi není nutné vkládat, záleží na vás…). Vložíme nějaký popis včetně obrázků, tento popis se bude zobrazovat ve vyskakovacím okně po kliknutí na ikonu výrobce ve zboží. Noa dáme Uložit.

Kategorie

Teď si vytvoříme kategorii pro zboží: Zboží / Seznam kategorií a Nová položka. Pozor: kategorie ve VM nepřebírají Joomla-strukturu, tedy Sekce a podřízené kategorie, ve VM lze mít více úrovní kategorií, tedy více vnořených úrovní a také lze produkt zařadit do více kategorií naráz.

Vytvoříme si hlavní kategorie, doporučuji jich nepříliš mnoho, tak max. 8-10, více hlavních kategorií je pak nepřehledné a lidi bloudí.

Zaškrtneme Zveřejnit, vložíme jméno kategorie, popis, dále se nastavuje pořadí, to lze měnit i v seznamu kategorií, pokud to bude podkategorie, vybereme pro ni nadřízenou kategorii, nastavíme počet zboží na řádce, pro rozlišení obrázků zboží 150x100px (přednastaveno) doporučuji 2 produkty na řádek, v případě širokých šablon 3 produkty. Stránka výpisu kategorie je browse_1, to lze změnit, ale nedoporučuji to, občas na fórech lidi otravují, že se jim zboží zobrazuje špatně i když mají vše správně nastavené, je to tím, že tyto šablony se nastavují jednak globálně v nastavení VM a druhak právě zde, takže je lépe mít obě nastavení shodná. Noa Stránka kategorie (produktu) bude flypage.

Do toho popisu lze vložit i obrázek, to nedoporučuji, obrázky se vkládají na další záložce 'Obrázky', tak tam přejděte. V levém sloupci si naklikáme obrázek, zaškrtneme 'Automaticky vytvořit náhled?' a jako vždy dáte Uložit. VM si tuto kategorii vytvoří, nahraje si obrázek a vytvoří si z něj náhled, ten pak zobrazuje jako obrázek kategorie.

K těm kategoriím ještě poznámka: při vkládání zboží tam budete mít seznam kategorií, pokud ale bude jejich počet větší než 200, zobrazí se tam "našeptávač", tedy pole pro hledání kategorií. Osobně se mi to moc nelíbí a přijde mi to nedobře vyřešené (prostě to funguje blbě dle mého), v nastavení VM se toto nedá nastavit, což myslím, že Soerenovi uniklo. Takže pokud tam budete mít těch kategorií více než 200 a ten našeptávač se vám nebude líbit, taxi upravte literál v souboru administrator/com_virtuemart_html/product.product_form.php, na řádku 259 je kód, ten si upravte třeba takto:

$number_of_categories = ps_product_category::count_categories();
if( $number_of_categories > 400 ) {

Vkládáme zboží

Noa můžeme vkládat zboží. Přejdeme do Zboží / Seznam zboží, a dáme Nová položka. VM si každé zboží čísluje, to je tzv. product_ID, toto číslo je pro něj hlavní klíč, podle kterého si pamatuje zboží, toto číslo si přiděluje sám (přesněji je přiděluje MySQL databáze přes inkrement) a nelze je přímo měnit. Vložíme Kód zboží, tedy product_SKU, toto je skladový kód produktu, nezobrazuje se v šablonách (ale může) a měl by to být nějaký krátký text, max. 64 znaků. Jméno zboží je jméno zboží :-) může být libovolné, max. velikost je také 64 znaků (lze případně změnit v nastavení databáze), doporučuji volit toto jméno tak, aby lidé z něj rovnou poznali co je to za zboží, tedy např. "Triko letní; Kabát kožený dvouřadý…" , to je důležité pro vyhledávače typu Zboží, Heureka a pod.

Raději to napíši ještě jednou: jméno produktu se při prohlížení dané stránky stane jménem stránky (pole TITLE v hlavičce HTML stránky) a toto jméno vrací vyhledávače jako název stránky a tedy toto jméno uvidí lidé → Google a Seznam toto jméno vrací jako název produktu a tedy pokud budete mít jména např.: "Kulatý límec, Moose, LONG", lidé nepoznají, co to je. Pokud ale budete mít delší popisnější názvy, např.: "Triko letní kulatý límec, ATV boty Moose , Regál LONG dlouhý", lidé budou lépe vědět, co nabízíte a tedy i více u vás nakupovat!

URL nevyplňujeme, zřejmě by to bylo použito, pokud by to zboží bylo na cizích stránkách - pokud je vyplníte a zboží bude u vás, místo zobrazení velkého obrázku se vám otevře nová stránka, ovšem s tímto produktem → pole URL nechte prázdné.

Vybereme Výrobce a Kategorie - při stisknuté klávese CTRL lze levým tlačítkem myši označit více kategorií, případně při stisknuté klávese SHIFT lze označit Kategorie od-do, toto je vhodné, pokud je nějaký produkt ve všech kategoriích apod. (Tato klávesová logika je stejná jako ve windowsech, případně Linuxu, nihil novi sub sole.)

V pravém sloupci vybereme DPH, vložíme cenu, je jedno, jestli vkládáme cenu s nebo bez DPH, systém správně vytvoří tu druhou. Poté lze vybrat slevu, funguje to tak, že sleva je předem vytvořená (Zboží / Seznam slev na zboží) a v poli Typ slevy se vybere příslušná sleva nebo se do pole Sleva napíše příslušná částka v Kč, na některých instalacích funguje jenom první způsob.

Napíšeme Krátký popis, ten je dlouhý max. 255 znaků a neměl by obsahovat HTML kód (nanejvýš kódy pro řádkové prvky), tento popis se zobrazuje ve výpisu zboží v kategorii.

Vložíme Popis zboží (dlouhý popis), ten není omezený na velikost a může obsahovat jakýkoliv kód, obrázky, video, flash animaci atd., i volání rozšiřujících modulů (pluginů), pokud je v nastavení VM ovšem povoleno. Lze tak mít funkce těchto pluginů přímo u zboží, např. fotogalerii nebo záložkové skrývání textu.

Přejdeme na Volby zobrazení: toto se týká pouze dceřiných produktů a pokud je nepoužíváme, nic zde neměníme!

Stav zboží: zde se nastavují rozšířené a skladové vlastnosti. Pole Na skladě je počet kusů skladem, VM si umí při nákupu zboží zákazníkem tento počet snížit a lze jej nastavit tak, že zboží s 0 kusy skladem nezobrazuje. Nejmenší a Největší množství k prodeji, pokud toto nepoužíváte, nechte nevyplněné. Pole Bude k dispozici určuje datum od kdy bude zboží dostupné, napište datum nebo nechte předvyplněnou hodnotu, případně kliknutím na znak '…' se otevře kalendář, kde si to datum můžete naklikat.

Do pole Dostupnost napište nějaký text, např. "48 hod.", "1 týden", "na zavolání" atd. apod., text z tohoto pole by se měl zobrazit v XML feedech, tedy na vyhledávačích typu Zboží.cz a Heureka.cz jako dostupnost zboží. Noa z tohoto důvodu nedoporučuji místo textu zobrazovat obrázek s údajem o dostupnosti, neb ten se ve vyhledávačích nezobrazí, obrázek se kdyžtak vybere v dolním poli; pokud dáte kurzor na modré kolečko s písmenem 'i', zobrazí se doplňující informace, dost doporučuji používat.

Pole V akci má dvojí funkci v závislosti na použití: lze tímto zvýraznit doporučené zboží, případně akční zboží, jenž je obvykle se slevou; pokud používáte moji sadu profi rozšíření pro VM, zaškrtnutím tohoto pole se daný produkt umístí před ostatními produkty a zobrazí se také text "Zboží v akci!". (Toto řazení má přednost před řazením podle výrobců, tedy nejprve se zobrazí zboží v akci seřazené podle výrobců a poté ostatní zboží, také řazené podle výrobců.)

VM umí vlastnosti zboží → barvu, velikost…, a ty se nastavují právě zde. Obecně VM rozlišuje 2 druhy vlastností: neskladové a skladové (dceřiné produkty). Neskladové položky používají všechny stejný kód zboží a tedy jsou na skladě jako jeden druh produktu, skladové používají pro podřízené položky vlastní kódy, tedy jsou ve skladu odděleně a z hlediska VM se s nimi pracuje tak, jako by to byly samostatné produkty. (Tedy dceřiné produkty je skupina produktů podřízených nějakému jinému produktu, který navíc nemusí existovat.)

Neskladové položky a jejich vlastnosti se nastavují právě zde (dceřiné produkty se vytváří jinak, bude o tom samostatný článek), nejprve v Seznamu vlastností nastavíme Název vlastnosti, tedy např. Barva a do pole Hodnota vlastnosti napíšeme základní hodnotu, např. Bílá. Kliknutím na odkaz Nová hodnota se vytvoří další pole pro zápis dalších vlastností, tyto lze mazat kliknutím na písmeno X za polem Cena. Tato cena určuje přírůstek ceny nebo celkovou cenu: zadáme+li Cena +50, bude pro tuto hodnotu cena produktu zvýšená o 50 monetárních jednotek, zadání -50 tuto cenu sníží o 50 jednotek a zadání =150 nastaví pro tuto hodnotu cenu 150 jednotek měny. Lze tedy nastavit přírůstek ceny, slevu a konečnou cenu pro každou vlastnost.

Pokud potřebujeme více vlastností, klikneme na odkaz Nová vlastnost a dál pokračujeme stejným postupem jako v předchozím případě.

VM umí ještě Zvláštní vlastnosti, to použijeme např. pro potisk triček, tedy pro upřesnění zákazníkova požadavku. Vložením nějaké hodnoty, např. "Nápis na triku" se v šabloně produktu objeví pole pro zápis zákazníkova požadavku a lze tedy např. vyrobit příslušný produkt právě se jménem zákazníka (nebo jeho číslem domu atd. apod.).

A jdeme dál - na záložku Rozměry a hmotnost zboží. Lze nastavit délku, výšku a šířku, pokud používáte mé instalační balíčky, je tam jako jednotka délky přednastaveno 'mm'. Dále nastavíme hmotnost a jednotky hmotnosti, pokud toto použijete, lze pak rozlišovat způsoby dopravy právě podle hmotnosti. Zdá se, že pro dopravu a všechno zboží musí být jednotky hmotnosti shodné, protože pokud budete mít dopravu v kg a produkty v g, VM si neudělá přepočet, čili všude musí být kg nebo g. - Tyto rozměry a hmotnost lze zobrazovat po drobných úpravách i v šablonách zboží.

Jednotka je prodejní jednotka, tedy ks jako kusy zboží, l jako litry či kg nebo g v případě prodeje váženého zboží. Jednotek v balení je počet prodejních jednotek v jednom prodejním balení, tedy např. pokud prodáváte sáček s 10 kusy nějakého produktu, napíšete Jednotky jako ks a Počet jednotek v balení nastavíte na 10. Noa Jednotek v krabici je počet prodejních jednotek v jedné celé krabici, tedy např. 20 sáčků po 10 kusech nastavíte 200 (asi - nemám ověřeno). V nastavení VirtueMartu pak lze nastavit, jestli se má zobrazovat jednotková cena nebo cena za celé balení.

A vkládáme obrázky: předposlední záložka je Obrázky. Zde v levém panelu vyberte obrázek, zaškrtněte (zaškrtává se samo) pole Automaticky vytvořit náhled a je to. Obrázek zboží by neměl být větší než 800x600 a menší než 640x480, zároveň zde vidíte, jestli VM může do svých adresářů zapisovat, pokud máte v pořádku instalaci, uvidíte zde zelený text Zapisovatelný.

Lze ale vložit náhled samostatně, pak nezaškrtnete pole Automaticky vytvořit náhled a v pravém sloupci vyberete právě onen náhled, tedy malý obrázek, který se zobrazí u daného produktu.

Další obrázky se vkládají přes sloupec Obrázky a soubory, můj balíček také umí hromadné vkládání obrázků k jednomu produktu.

Poslední záložka je výběr Příbuzného zboží, toto se bude zobrazovat společně s tímto produktem (podle nastavení šablony a VM). Do pole Hledat zboží nebo kategorii vložte text příbuzného produktu, poté se vám otevře seznam produktů s tímto jménem a v tomto seznamu kliknutím na položku ji přemístíte do pravého sloupce jako příbuznou položku. Označením této položky v pravém sloupci a kliknutím na tlačítko < tuto položku z tohoto seznamu odeberete.

Noa to je vše - úspěšně jste vložili svůj první produkt a můžete jít slavit…

_________________
Joomla + VirtueMart + cs = eCommerce_cs-CZ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Skladová dostupnost na zboží.cz
PříspěvekNapsal: 10 led 2013 13:21 

Registrován:
08 led 2013 17:37
Příspěvky:
6
Děkuji, jsem rád za každou radu, návod si přečtu a zkusím to podle něj :-) to co píšete na začátku bohužel vím taky, to že košík patří nahoru apod jsem požadoval právě v tom srpnu, chtěl jsem tu šablonu celou předělat, vím že navigace je špatná a napůl nefunkční, že animace zabírá "nejlepší" místo....ale jsem malým pánem na to, abych tohle všechno mohl ovlivnit. Když jsem naznačil, že tu firmu kopnem do zadku, div že tady nevznikl poprask, že si jako troufám spravovat celý stránky sám...můj názor je ten, že ty stránky nejsou nikterak složitý aby to nebylo možné zvládnout...každopádn Váš příspěvek si asi vytisknu a ukážu to šéfům, že jsem měl pravdu :-) škoda že ty návody již nejsou...nedá se nic dělat :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
FTP Uploader
Staňte se naším zákazníkem!
Hledáme kolegy
VirtueMart partneři
VirtueMart Hosting
Návody pro C4

© 2009-2024 ČESKÝ WEBHOSTING s.r.o. Kontaktní e-mail: forum@c4.cz
Diskuzní fórum využívá technologie: phpBB, phpBB-SEO.com, phpBB.cz