Právě je 25 kvě 2019 06:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: VirtueMart - Internal Server Error 500
PříspěvekNapsal: 11 črc 2016 13:35 
C4 zákazník

Registrován:
29 pro 2011 12:35
Příspěvky:
11
Už asi měsíc bojuji interní chybou 500, která se začala zobrazovat na webu. Nic jsem neinstalovala, nic jsem na tomto webu neaktualizovala. V error logu je většinou odkaz na neexistující .jpg, .png apod, který to nepřeskočí, ale stránky přestanou fungovat. V 90 % je na řádce File does not exist: a odkaz... pokud si obrázek vymyslím, doplním, "najde" si to zase jiný, který neexistuje.
První, co mi poradil pozvaný "odborník" bylo změňte hosting... Tak nevím, zkouším hledat dál, ale nevím si už rady.
Vyzkoušela jsem přeinstalovat virtuemart, změnit šablonu, bez výsledku. Hledám tedy rady na webu, došla jsem k podobnému tématu a zkusila komponentu přesměrování v administraci a opět se zobrazila interní chyba 500 - prvně i v administraci, jinak se zobrazovala dosud pouze ve frontendu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Internal Server Error 500
PříspěvekNapsal: 11 črc 2016 17:36 
C4 podpora
C4 podpora

Registrován:
30 čer 2009 09:14
Příspěvky:
7122
Dobrý den,

chyby o neexistujících souborech nemusí znamenat vyloženě nějaký problém. Může se jednat o přístupy nějakého útočníka, který ověřuje existenci různých souborů na webu, aby pak mohl web napadnout. Nebo web může procházet jen nějaký robot (např. vyhledávač), který jen ověřuje existenci zaindexovaného obsahu, který na webu ale již není. Z názvu jednotlivých souborů v Error logu byste měla jednoduše poznat, jestli se jedná o starší soubory, které na webu již nejsou, nebo jestli někdo náhodně ověřuje existenci souborů. A podle IP adresy můžete zjistit, jestli se jedná stále o stejného návštěvníka. Z Access logu webu lze případně získat detailnější informace o návštěvníkovi stránek. Pokud se Vám na webu zobrazí chyba Internal Server Error, tak se v Error logu zaměřte vyloženě na chybová hlášení z daného času.

Pravděpodobně jste nezvolila vhodného odborníka, když Vám jako řešení navrhl změnu hostingu. To samozřejmě problém nevyřeší a je potřeba najít příčinu. Doufám, že se nejednalo o některého z našich partnerů? Na ně se případně můžete obrátit, pokud byste chtěla provést hlubší analýzu problému.

_________________
Radek Plašil
Webhosting C4
https://www.c4.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Internal Server Error 500
PříspěvekNapsal: 11 črc 2016 18:50 
C4 zákazník

Registrován:
29 pro 2011 12:35
Příspěvky:
11
Přístupy jsou jednotliví zákazníci, je to pokaždé někdo jiný, nejedná se o stejnou IP adresu. A je to čím dál tím častější.
Chybějící soubory např. obrázek tam podle mne nikdy nebyl, nemám ho ani v záloze z loňska, kdy žádné problémy nebyly. A ten obrázek hlásí celý den. Zkusila jsem to nahradit prázdným souborem, aby to nenarušilo stránku, tak se do hodiny objevila hláška na jiný soubor, a to třeba 60x, 100x za den. Ovšem ne každé chybové hlášení se v error logu objeví! Jsou tam třeba dvě hodiny bez hlášení, přitom mně zákazníci volají, že stránky nefungují.

Dnes prvně začaly i chybová hlášení v backendu, dosud bylo pouze ve frontendu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Internal Server Error 500
PříspěvekNapsal: 12 črc 2016 10:20 
C4 podpora
C4 podpora

Registrován:
30 čer 2009 09:14
Příspěvky:
7122
Dobrý den,

napište si přímo na podpora@c4.cz a uveďte časy, kdy k chybě došlo. Technici se podívají do logu serveru a prověří jeho stav v daném čase. A když se Vám objevila chyba v backendu, dívala jste se do Error logu webu, jaká chybová hlášení v tomto čase obsahuje? Pokud máte v Error logu hodně chyb, tak související hlášení můžete identifikovat podle Vaší IP adresy (zjistit svoji IP můžete např. na webu http://www.mojeip.cz/).

Pokud na serveru např. obrázek nikdy neexistoval, tak se pravděpodobně bude jednat o pokusy nějakého útočníka. A tato hlášení také nejsou ze stejné IP adresy? Zjistila jste z Access logu nějaké informace o návštěvníkovi stránek?

_________________
Radek Plašil
Webhosting C4
https://www.c4.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Internal Server Error 500
PříspěvekNapsal: 12 črc 2016 22:50 
C4 zákazník

Registrován:
29 pro 2011 12:35
Příspěvky:
11
Na podporu jsem již psala, dostala jsem vskutku zajímavou odpověď - zápis chyb je prý vypnut tak v error logu nemůže nic být... tak kdo to tam zapisuje? :shock: :) Pak bych opravdu musela dát za pravdu technikovi, který zde byl a který mi radil změnit hosting.
I kdyby byl zápis vypnutý, nic to neřeší na tom, že poslední měsíc se zobrazuje hláška error 500 a stránky nefungují, v některých prohlížečích se ani nenačtou, dle zpráv od zákazníků.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Internal Server Error 500
PříspěvekNapsal: 12 črc 2016 23:45 
C4 zákazník

Registrován:
29 pro 2011 12:35
Příspěvky:
11
Tak jsem podrobněji procházela error log a např. IP adresa, z které bylo největší množství chyb za tento měsíc, pochází údajně z Belize...
Ostatní IP jsou odpovídající, jsou z Čech a nejsou tolikrát opakované.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Internal Server Error 500
PříspěvekNapsal: 13 črc 2016 11:35 
C4 podpora
C4 podpora

Registrován:
30 čer 2009 09:14
Příspěvky:
7122
Dobrý den,

byla mi divná reakce podpory, takže jsem si zpětně vyhledal celou komunikaci. 19.5.2014 jsme Vás informovali o generování nadměrného množství chyb do Error logu. Abychom nemuseli provoz domény pozastavit, protože jste si s odstraněním problému nevěděla rady, vypnuli jsme pro web zápis těchto chyb do Error logu. Proto kolega na podpoře na Váš e-mail reagoval zprávou, že momentálně máte zápis chyb deaktivovaný. Takže pro vyřešení problému navrhuji následující postup. Zápis chyb do Error logu Vám opět zaktivujeme, a pak z chybových hlášení identifikujete a opravíte problém, který zcela jistě bude souviset s častou nedostupností stránek.

K těmto problémům tedy nemuselo nikdy dojít, pokud byste chyby odstranila hned na začátku. Deaktivace zápisu chyb vyřešila pouze nadměrné generování chyb do Error logu, ale ne samotnou příčinu, se kterou jste si nevěděla rady. Samozřejmě je možné, že nyní se bude jednat o úplně jiný problém. To jednoduše zjistíte v Error logu po aktivaci chybových hlášení. Časté přístupy útočníka pak zřejmě vytížily provoz webu takovým způsobem, že docházelo k občasným výpadkům, protože na pozadí stále dochází k nějakým chybám, které z důvodu deaktivace hlášení nejsou viditelné.

Reagoval jsem i na Váš e-mail na podpoře, kde jste uvedla ukázku dalších chybových hlášení.

_________________
Radek Plašil
Webhosting C4
https://www.c4.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Internal Server Error 500
PříspěvekNapsal: 16 črc 2016 16:12 
C4 zákazník

Registrován:
29 pro 2011 12:35
Příspěvky:
11
Po týdnu marného zkoušení budu muset dát za pravdu těm, kteří mi radili změnit hosting.
Error 500 se stále zobrazuje, nově i na testovací stránce. Tu jsem nakonec smazala a chtěla vytvořit novou a ejhle - i po instalaci uploadem z vaší stránky http://navody.c4.cz/joomla-3-instalace- ... a3cc82f9c0 se zobrazuje error 500!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Internal Server Error 500
PříspěvekNapsal: 18 črc 2016 11:04 
C4 podpora
C4 podpora

Registrován:
30 čer 2009 09:14
Příspěvky:
7122
Dobrý den,

a dívala jste se po zobrazení chyby do Error logu stránek? Dle víkendové komunikace s kolegou na podpoře jste si pro testovací web nenechala zaktivovat knihovny, které nová verze aplikace Joomla vyžaduje. Pokud byste postupovala přesně podlé návodu na instalaci Joomla 3 - Instalace a čeština, pomocí kterého jste balíček nahrávala, tak v odstavci "Příprava na instalaci Joomla 3 > Další nastavení" je uvedena i aktivace potřebných knihoven.

Na vyřešení Vašeho problému mělo dost zásadní vliv zjištění, že máte pro web vypnutý zápis chyb. V předchozím příspěvku (i v emailové komunikaci) jsem Vám vše vysvětlil a napsal postup řešení. Proč se tedy radami neřídíte?

_________________
Radek Plašil
Webhosting C4
https://www.c4.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Internal Server Error 500
PříspěvekNapsal: 03 srp 2016 18:34 
C4 zákazník

Registrován:
29 pro 2011 12:35
Příspěvky:
11
Jestli jste dobře četl, tak jsem psala, že testovací web fungoval. Jak se začali objevovat hlášky error 500, přestal fungovat i testovací web a nešel ani aktualizovat, navíc jste jaksi zapomněli přesunout web na vyšší PHP, o které jsem žádala a následně musela urgovat.

Error log je zapnutý a chyby vypisuje, nic to ale nemění na stavu nefunkčnosti webu. Dle vyjádřeni IT technika na webu chyby nejsou. A opět jsem dostala doporučení vyměnit hosting, což vzhledem k vašemu jednání asi bude nejlepší.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
FTP Uploader
Staňte se naším zákazníkem!
Hledáme kolegy
VirtueMart partneři
VirtueMart Hosting
Návody pro C4

© 2009-2019 ČESKÝ WEBHOSTING s.r.o. Kontaktní e-mail: forum@c4.cz
Diskuzní fórum využívá technologie: phpBB, phpBB-SEO.com, phpBB.cz