Právě je 28 bře 2024 22:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: VirtueMart - Formulář při registraci zákazníka se zresetuje
PříspěvekNapsal: 23 bře 2013 12:24 

Registrován:
06 led 2011 17:51
Příspěvky:
73
Zákazníci si poměrně často stěžují, že při vyplňování formuláře s registrací, odešlou (potvrdí) údaje a formulář se jako by zresetuje a musí vše vyplňovat znovu - bez zjevné chyby ve vyplňování, ani s chybovou hláškou apod. Bohužel se mně to podařilo nasimulovat jen jednou. Nedokážu tedy říct s čím to souvisí.
Z košíku přejdu k objednávce s novou registrací, vše vyplním, pokračuji dále k pokynům o dopravě, ale znovu to skočí na formulář s registrací, který je komplet smazaný (pokud by v něm byla chyba, bole se zvýrazní a chyby lze opravit - to se děje, ale nejedná se o tento případ). Vše tedy musím vyplnit znovu a někdy to prostě projde a jindy ne. Chyba jak se říká na...
Setkal se s tím někdy někdo? Díky za případné tipy na co se podívat.
J: 1.5.22, VM: 1.1.7


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - nákup a registrace zákazníka
PříspěvekNapsal: 23 bře 2013 12:37 

Registrován:
06 led 2011 17:51
Příspěvky:
73
Jenom bych doplnil, že mé téma se silně podobá tomuto: http://www.virtuemart.cz/forum/hlavni-diskuze-tvorba-e-shopu/nefunguje-registrace/
Registrace mi jde dobře ,jen když si zákazník vybere zboží a najede na dokončení objednávky ,musí se tedy zaregistrovat,potvrdit e-mail, najede na dokončit objednávku a znovu mu tam naskočí registrační formulář...takže objednávku nemůže nikdy dokončit.
Zkoušel jsem na radu změnit 999999 u dopravy, protože tam taky někdy vznikal problém.
Podotýkám, že problém je občasný a nedaří se mně ho zatím nasimulovat. Prostě někdy to klapne a jindy ne. Podle google analytics nedokončí v procesu registrace objednávku asi 10 lidí měsíčně, což je celkem hodně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - nákup a registrace zákazníka
PříspěvekNapsal: 23 bře 2013 12:53 
Uživatelský avatar

Registrován:
25 pro 2010 12:02
Příspěvky:
290
Je to opravdu takový problém sem vložit všechny relevantní údaje, jako je adrea stránek a způsob vytváření účtu?

Nicméně, o tomhle jsem již slyšel vícekráte, řešení není, přesněji chyba je v postupu:
1, nejdříve se zaregistruji
2, až pak udělám objednávku.

Podle mého je chyba na straně nakupujícího, možná něco z cookies, těžko říct.

Takže, doporučuji mít Základní vytvoření účtu a v Joomle vypnout registrační e-mail s potvrzením. PSČ 000000 - 999999 je potřeba z jiného důvodu, pokud je např. 00000 - 99999, tak to generuje jinou chybu (není dostupná doprava).

Určitě doporučuji udělat aktualizace, u mne jsou cs aktualizační balíčky, viz odkaz v podpisu.

Případně je možno nastavit žádné vytvoření účtu, to chodí spolehlivě.

Google Analytics je cesta do pekel, někomu koho neznáte a komu už z principu nemůžete důvěřovat, dáváte absolutně všechny údaje o obchodu. Proto já všude nasazuji BBClone, je to standalone aplikace, nikam se nic neposílá a na rozdíl od GA nezpomaluje stránky. (GA až o několik sekund.) Ten BBClone např. jedním pohledem umožňuje říct, kdo s jakým prohlížečem nedokončil objednávku.

_________________
Joomla + VirtueMart + cs = eCommerce_cs-CZ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - nákup a registrace zákazníka
PříspěvekNapsal: 23 bře 2013 21:21 

Registrován:
06 led 2011 17:51
Příspěvky:
73
Ok .. díky za informaci. Já jsem si myslel, že je chyba na straně zákazníka do doby, než se mně to jednou stalo taky.

Adresa stránek je: http://www.pruvodcenakopce.cz/
Většina lidí vytváří účet po přechodu z košíku, kdy je nabídnutá registrace nebo přihlášení.

BBClone zkusím. Se zatěží je to obtížné. Google Analytics spomaluje web, JoomStat, kterou jsem měl před tím zase dělala nějakou neplechu na serveru. Musel jsem to vypnout. Teď už je sice jiný hosting, tím pádem jsem u Googlu zůstal z nostalgie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - nákup a registrace zákazníka
PříspěvekNapsal: 24 bře 2013 11:12 

Registrován:
16 srp 2012 08:03
Příspěvky:
114
GA zpomaluji web? hmm, a dokonce o cele sekundy? no nic

pokud BBClone umi pocitat konverze, merit vykonnost kampani (az uz PPC, newslettry, ...) a milion dalsich veci, pak mi asi neco uniklo a na BBClone zapracovali

pokud ma nekdo "meridlo" jen na to, aby videl, kolik ma navstevniku a s jakym prohlizecem, pak jej mit nemusi, jelikoz u eshopu o to vice zalezi, ne kolik je navstevniku, ale jaky je pomer konverze a dalsich x veci
joomlastats je jen dalsi zbyecne zatezujici komponenta, ktera nerika nic relevantniho, co se eshopu tyce

je treba rozlisovat hloupe merici nastroje (bbclone, toplist, navrchou, joomlastats, ...) a komplexni analyticke nastroje (GA, piwik, ...)
a take je treba s temi nastroji umet alespon trochu pracovat, protoze bez toho jsou jakekoliv hodnoty jen cisla bez souvislosti


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - nákup a registrace zákazníka
PříspěvekNapsal: 25 bře 2013 05:55 

Registrován:
06 led 2011 17:51
Příspěvky:
73
GA pouzivam k mereni konverzi a k vizualizaci cesty nakupem. Tim jsem prave zjistil, ze mne 10 lidi mesicne nedokonci z nejakeho duvodu nakup a z cesty vypadnou prave na registracnim formulari.
Jinak vetsina eshoparu konverze nemeri. Realne si troufam tvrdit, ze vetsina malych a strednich eshopu vubec nevi jak to delat a k cemu by jim to bylo.
Dedukuju podle cen na srovnavacich zbozi.
Pokud nekdo nabizi zbozi v hodnote 3000- kc se ziskem 20- kc ktere i ja soucasne nabizim ve 3 eshopem, kde konverze z Heureky stoji 38- kc na tuto polozku, mluvito za vse.

Toplist apod. Bych nezatracoval. Jde tim sledovat napr. Okamzita ucinnost newsletteru nebo PR clanku. Z analytickeho hlediska ale pouzit nejde, protoze s vysledkama nejde pracovat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - nákup a registrace zákazníka
PříspěvekNapsal: 25 bře 2013 10:48 
Uživatelský avatar

Registrován:
25 pro 2010 12:02
Příspěvky:
290
krutooon píše:
GA zpomaluji web? hmm, a dokonce o cele sekundy? no nic

Chcete tvrdit, že GA nezpomaluje stránky v řádu sekund? Pokud ano, tak vysloveně lžete. Zpomalení je někdy i 5 sec. a více, je to vidět v dolní liště prohlížeče, kde píše něco jako: "čekám na data z Google".

Konverze jako taková je poměr mezi návštěvníky a počtem realizovaných objednávek. V ČRse udává, že dobrý e-shop má 0,8 - 1,2% konverzi, tedy ze sta návštěvníků koupí cca jeden.

Ten kód pro měření konverzí z Heureky jsem letmo viděl, není mi ovšem jasné, jak matematicky dokáží toto vypočítat, museli by sledovat návštěvnost a objednávky, to se mi nezdá že to dokáže načítat. Spíše si myslím, že je to švindl, něco to sice počítá, ale hlavně to odesílá na Heureku kompletní data o vašem e-shopu a realizovaných objednávkách a bacha na jednu věc: koupí řetězce Mall se stala Heureka vaší konkurencí, čili nedávejte jim data, která mohou použít pro svůj prospěch a vaši ztrátu.

Nesrovnával bych TOPlist a BBClone, každé je něco jiného a je určené pro něco jiného, konkrétně TOPlist byl užitečný tak před 8 lety, dnes již existují lepší nástroje.

A abych to nějak uzavřel: konverze počítá se dvěmi údaji, návštěvností a počtem objednávek. Návštěvnost lze nastavit či navýšit SEO adresami a správnou strukturou kategorií a produktů, samozřejmě je nutná mapa stránek. Počet objednávek je pak závislý na návštěvnosti, na vzhledu a hlavně přehlednosti a navigaci. V tomto směru si dovolím podotknout, že ten e-shop pruvodcena kopce.cz je děs běs. Barevné je to jako papoušek, ovšem barvy neladí a jsou použité i dost neinformačně, tedy aby i použité barvy přispívaly k navigaci a orientaci v obchodu.

RSS feedy doporučuji vypnout, není to moc užitečné.

SEO URL dělá co, JoomSEF? Zapněte si v něm index stránek jako index.html.

Mapa stránek není, doporučuji Xmap 1.2.9, jinou verzi nepoužívejte.

Naleznete na tomto fóru komentovaný .htaccess pro hosting C4, doporučuji si tedy ten .htaccess nastavit podle toho návodu, je tam vyřešené přesměrování s ne-www na www adresu stránek a pár dalších věcí.

Detail produktu je vyloženě hnusný, to jako sorry. Facebook a G+ v hlavičce produktu nemá co dělat. Název produkty bych více oddělil od horní části, ikony dostupnosti a dopravy na Slovensko patří někam dolů. Pak ty barvy u košíku a cen - no neladí to a je to nehezké.

Statický obrázek jako pozadí stránek, ten je tam úplně k ničemu a nevypadá to hezky, to prosvítající pozadí ruší vzhled stránek a zhoršuje čitelnost stránek. U mne si můžete stáhnout cca 50 free šablon pro Joomlu, zkuste si tam něco vybrat.

Modul Štítky je velmi dobrý nápad, ale vyhažte z něho ta čísla, např. 1150 a pod. a nechte tam jenom slova z popisů a názvy států.

Joa těch cca 10 lidí co zkolabují na registraci, no může to být chyba jejich počítače, né každý má nejnovější výkřik techniky, asi bych zkusil nastavit zádnou registraci nebo raději zrušit v hlavičce odkazy na registraci a přihlášení a nechal bych to jako modul v levém sloupci, tedy tak jak je to defaultně.

Jinak podle zkušeností e-shopářů z Webtrhu existuje nenulová množina lidí, co nakoupit nechtějí a jenom to tak zkouší. Takže to ani nemusí být chyba stránek.

_________________
Joomla + VirtueMart + cs = eCommerce_cs-CZ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - nákup a registrace zákazníka
PříspěvekNapsal: 25 bře 2013 15:12 

Registrován:
16 srp 2012 08:03
Příspěvky:
114
kdyz mam stranku webu nactenou za cca sekundu, jak muze GA zpomalovat nacteni o nekolik sekund? no nic
pokud mate pro sve tvrzeni nejakou relevantni analyzu z nejakeho rozumneho zdroje, sem s ni, pokud nemate, pak negeneralizujte sve zkusenosti s eshopy, co jste delal ci pomahal dodelat (v obou vyznamech) a neutocte

Vito, prosim, utoky stylu "vy lzete" si nechte od cesty - vim, ze nejste male dite => nemate takovy vylevy zapotrebi
pokud mate web, kde je nacteni cca 1 kB dat problem na nekolik vterin, pak tento web mate blbe udelany ci optimalizovany (to neni flame, to je realita), ci muze byt na vine i hosting atd.

kdyby byl GA takovy smejd, jak pisete, pak by jej nikdo nepouzival a nebyl by to zaroven nepsany standard na webovou analytiku mezi free aplikacemi

nejak jsem nepochopil, k cemu ten cely dlouhy "pamflet", kdyz problematika vlakna je zcela jina - o rssfeedech, mapach webu, htaccessu, free sablonach (od vas a dle vaseho vkusu ok, ale jinak jsou nepouzitelne pro kvalitne zpracovany eshop) ... se tu nikdo nebavil

kod od heureky pocita uplne neco jineho, nez se domnivate a pokud je dobre implementovan, tak je to ok - heureka totiz pocita konverze sama od sebe a ne ze vsech navstevniku, ale jen z navstevniku, ktere privedla
pokud navic sledujete heureku pres oznackovany odkaz, pak diky GA vite, kolik navstevniku privedla a kolik i vydelala
ptam se tedy znovu - umi BBclone tak zakladni veci, jako je sledovani kampani, urceni konverzniho pomeru v danem case, zjisteni odkud navstevnik prisel, kolik jsem mel v danem case objednavek, prodanych polozek (a kterych) a filtraci techto dat?
pokud vidim, tak nikoliv a je to jen ubohe pocitadlo navstev s tim, ze pro eshop ma same dulezite veci jako znalost IP adresy, prohlizece a operacni systemy, ... => je pocitadlo navstev s informacemi k nicemu
takze muj nazor je, ze bbclone, toplist, navrcholu, a jina trivialni pocitadla jsou jen a jen k necemu tem, kteri se chteji kochat tim, jak jim roste cislo navstevniku, protoze ve sve podstate meri jen a jen jednoduche veci, ktere nejsou nijak podstatne a hlavne nejsou schopny tyto tyto udaje davat do souvislosti, coz GA, piwik, a jiine analyticke nastroje umi

me osobne nevadi odeslat cokoliv do GA, pokud nekomu ano, je to jeho volba

no, dale se k tomu radeji nebudu vyjadrovat, protoze je to jen o tom, ze mate ve vsem pravdu a vsichni to samozrejme delaji spatne

prosim, vratme se zpet k problemu uzivatele


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - nákup a registrace zákazníka
PříspěvekNapsal: 26 bře 2013 06:22 

Registrován:
06 led 2011 17:51
Příspěvky:
73
Vitakappa: vaše názory jsou bohužel hodně subjektivní. Ten grafický vývoj prošel docela detailní analýzou. Přihlašování ve sloupci s kategoriemi zboží bylo to nejhorší co mohlo minulý web potkat. Barevné odlišení je záměrně agresivní. Ikona dopravy na Slovensko zvedla objednávky ze Slovenska o 68%, ... SEO odkazy nyní záměrně vypnuty, protože nevím co dělá tu chybu s registrací, tak zkouším jestli chybných registrací ubude při vypnutém "SEO režimu". Heureka měří konverze: příchozí návštěvník z Heureky k dokončené objednávce. Ano, máte pravdu - skupina Allegro se tím dozví o jaké zboží je zájem a kolik se ho reálně prodá. Není pravda, že čím více návštěvníků, tím více objednávek, resp. nefunguje to přímoúměrně. Strašně záleží na tom odkud zákazníci přišli a co bylo podnětem k příchodu na stránky = míra opuštění webu (zese se měří podle GA).

Když už se tu rozjela diskuse na téma přístupnosti a měření. Co si myslíte o údajích o dopravě, platbě a registraci na jedné stránce? Uživatelsky velmi příjemné, ale z hlediska měření to nejhorší co může být.
+ uživatel pouze jednou klikne a je rozhodnuto = objednal
+ uživatel se neztratí v řetězci objednávky
- nelze zjistit proč uživatel nedokončil objednávku

Myslím, že to mínus je obrovské. Když nemůžu posoudit zda-li ho odradila doprava, platební metody nebo znění obch. podmínek, se kterými musí souhlasit na poslední stránce. Jaké máte zkušenosti?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
FTP Uploader
Staňte se naším zákazníkem!
Hledáme kolegy
VirtueMart partneři
VirtueMart Hosting
Návody pro C4

© 2009-2024 ČESKÝ WEBHOSTING s.r.o. Kontaktní e-mail: forum@c4.cz
Diskuzní fórum využívá technologie: phpBB, phpBB-SEO.com, phpBB.cz