Právě je 24 črc 2019 00:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: PrestaShop 1.6 - Přehled stavů objednávek
PříspěvekNapsal: 23 led 2015 10:20 
C4 zákazník

Registrován:
26 pro 2014 20:08
Příspěvky:
72
Dobrý den,
možná špatně hledám, ale je někde k dispozici přehled stavů objednávek, do kterých Prestashop sám překlápí objednávky při určitých podmínkách. Neyslím tím přehled všech stavů, myslím spíš přehled těch podmímek a toho, do jakého stavu se objednávka překlopí za jaké podmínky.
Děkuji JA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PrestaShop 1.6 - Přehled stavů objednávek
PříspěvekNapsal: 03 úno 2015 15:04 
C4 podpora
C4 podpora

Registrován:
30 čer 2009 09:14
Příspěvky:
7165
Dobrý den,

bohužel nějaký detailní popis těchto stavů neexistuje. Ale nehledejte v tom nic složitého. Prostě pokud v procesu objednávky nejsou nutné nějaké další úkony (např. čekání na platbu, zboží není skladem apod.), tak objednávka má stav Processing in progress (Probíhá příprava). Pak když objednávku odešlete např. přepravní službou, tak její stav změníte na Shipped (Odesláno/Expedováno) a po jejím doručení změníte stav na Delivered (Doručeno). V případě, kdy u objednávky čekáte na platbu předem (např. bankovním převodem, šekem apod.), tak je objednávce nastaven stav dle zvoleného způsobu platby. Takže v případě bankovního převodu se jedná o stav Awaiting bank wire payment (Čeká se na platbu bankovním převodem) a v případě platby šekem Awaiting check payment (Čeká se na platbu šekem) . Po přijetí platby změníte stav objednávky na Payment accepted (Platba přijata) a pokračujete dalšími stavy (např. Shipped, Delivered). Pak jsou tu ještě stavy On backorder (paid) (Není skladem - zaplaceno) a On backorder (not paid) (Není skladem - nezaplaceno), které se nastaví, pokud některé zboží z objednávky není skladem. A stav Canceled se používá při zrušení objednávky a Refund při vrácení peněz.

Samozřejmě není nutné přesně dodržovat jednotlivé kroky. A ani nemusíte některé stavy vůbec používat. To už záleží na Vás. Pokud by Vám nebylo ještě něco jasné, neváhejte se zeptat.

_________________
Radek Plašil
Webhosting C4
https://www.c4.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PrestaShop 1.6 - Přehled stavů objednávek
PříspěvekNapsal: 03 úno 2015 17:07 
C4 zákazník

Registrován:
26 pro 2014 20:08
Příspěvky:
72
Děkuji,
to manuální překlápění mi bylo celkem jasné a pochopil jsem a pokud zavisí na mě, tak ho používám v podstatě tak jak popisujete, protože je navrženo celkem logicky. V otázce mi šlo spíše o to, když systém sám, překlopí objednávku do nějakého stavu - kdy za jakých podmínek a do jakého. Abych upřesnil, nechápal jsem, proč po uksutečnění té samé objednávky s tím samým způsobem platby a dopravy používal různé stavy, nicméně už jste mi odpověděl a testováním jsem na to taktéž nakonec přišel - záleží na skladové dostupnosti. Trošku se pak tlučou stavy, kdy je zvolena platba předem a zároveň jde o zboží které není skladem, ale už jsem také pochopil.
Takže děkuji za odpověď JA

PS pro ostatní: doporučuji přeložit si stavy do ČJ (pokud nejste zběhlí v AJ jako já) a pak vysledujete logiku, kterou není třeba nijak měnit, ale je dobré stavy správně pojmenovat, aby se v nich vyznal registrovaný zákazník při náhledu do stavů objednávek.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PrestaShop 1.6 - Přehled stavů objednávek
PříspěvekNapsal: 03 úno 2015 18:07 
C4 podpora
C4 podpora

Registrován:
30 čer 2009 09:14
Příspěvky:
7165
Dobrý den,

ano, stavy je dobré si přeložit do češtiny, protože je zákazníci vidí v přehledu objednávek. Jelikož by se mohly překlady hodit i ostatním uživatelům, uvedu zde možné tvary pro jednotlivé stavy:

  1. Awaiting check payment > Čeká se na platbu šekem
  2. Payment accepted > Platba byla přijata
  3. Processing in progress > Probíhá příprava
  4. Shipped > Odesláno (příp. Expedováno)
  5. Delivered > Dodáno (příp. Doručeno)
  6. Canceled > Zrušeno
  7. Refund > Peníze byly vráceny
  8. Payment error > Chyba platby
  9. On backorder (paid) > Není skladem (zaplaceno)
  10. Awaiting bank wire payment > Čeká se na bankovní převod
  11. Awaiting PayPal payment > Čeká se na platbu PayPal
  12. Remote payment accepted > Bezhotovostní platba byla přijata
  13. On backorder (not paid) > Není skladem (nezaplaceno)

Stavy objednávek se překládají v administraci aplikace PrestaShop v sekci Objednávky > Stavy objednávek. Stačí kliknout na daný stav (příp. vpravo na tlačítko Editovat) a přepsat si pole Jméno stavu na požadovaný text. A samozřejmě pokud máte v obchodě více jazyků, tak vpravo vedle pole Jméno stavu musíte vybrat jazyk, pro který překlad provádíte.

_________________
Radek Plašil
Webhosting C4
https://www.c4.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
FTP Uploader
Staňte se naším zákazníkem!
Hledáme kolegy
PrestaShop partneři

Seznam všech partnerů

PrestaShop Hosting
Návody pro C4

© 2009-2019 ČESKÝ WEBHOSTING s.r.o. Kontaktní e-mail: forum@c4.cz
Diskuzní fórum využívá technologie: phpBB, phpBB-SEO.com, phpBB.cz