Právě je 29 bře 2024 10:03

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: VirtueMart - Cron pro CSV Improved
PříspěvekNapsal: 10 úno 2016 19:38 
C4 zákazník

Registrován:
23 říj 2011 12:53
Příspěvky:
112
Dobrý den, potřeboval bych poradit se spuštěním Cronu pro CSV Improved Pro. Jde mi o import produktů do Virtuemartu. Přiznám se, že s Cronem mám pramálo zkušeností. Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Cron pro CSV Improved
PříspěvekNapsal: 11 úno 2016 13:46 
C4 podpora
C4 podpora

Registrován:
30 čer 2009 08:14
Příspěvky:
8492
Dobrý den,

cron lze na našich serverech spouštět pomocí http (příp. https) protokolu. Takže nám stačí sdělit URL adresu cronu, kterou Vám pak budeme dle požadované frekvence automaticky spouštět. Adresa cronu komponenty CSVI mát tvar:
Kód:
http://www.nazev-vasi-domeny.cz/administrator/components/com_csvi/helpers/cron.php?username=uzivatel&passwd=heslo&template_name=sablona

Tvar URL adresy si upravte podle Vašich stránek, takže ukázkové texty:

  • www.nazev-vasi-domeny.cz - nahraďte adresou Vašich stránek
  • uzivatel - nahraďte uživatelským jménem administrátora stránek
  • heslo - nahraďte heslem administrátora stránek
  • sablona - nahraďte názvem (příp. ID) šablony, kterou chcete spouštět

Upravenou URL adresu pak vyzkoušejte spustit v internetovém prohlížeči. Pokud jste všechny údaje zadal správně, měly by se Vám na stránce zobrazit informace o proběhlém procesu. V administraci komponenty CSVI v sekci Log byste pak měl nalézt záznam o proběhlém procesu. Případně ještě můžete v administraci komponenty VirtueMart ověřit, že import opravdu proběhl.

O pravidelné spouštění této URL adresy požádejte přes "Formulář na autorizovaný požadavek" v administračním systému domény (příp. na podpora@c4.cz). Stačí uvést adresu cronu a frekvenci spouštění (např. každou hodinu, nebo každý den v 7:00 apod.). Zpětnou kontrolu spuštěních cronů můžete provádět opět v administraci komponenty CSVI v sekci Log.

_________________
Radek Plašil
Webhosting C4
https://www.c4.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: VirtueMart - CSV Improved naimportujte jen pár produktů
PříspěvekNapsal: 11 úno 2016 14:39 
C4 zákazník

Registrován:
23 říj 2011 12:53
Příspěvky:
112
Perfektní, mockrát děkuji za odpověď a hlavně za dobrou radu, jen ještě dotaz, ta adresa je jen testovací? Proces skončil cca po minutě a importovalo se jen 35 produktů, což je zapsáno i v logu. Moc děkuji


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - CSV Improved naimportujte jen pár produktů
PříspěvekNapsal: 11 úno 2016 16:58 
C4 podpora
C4 podpora

Registrován:
30 čer 2009 08:14
Příspěvky:
8492
Dobrý den,

nejedná se o testovací adresu. Ale pravděpodobně narážíte na limit pro běh skriptu max_execution_time, který je standardně nastavený na 60 sekund. O navýšení hodnoty max_execution_time pro daný web můžete opět požádat přes "Formulář na autorizovaný požadavek" z administračního systému domény (příp. na podpora@c4.cz). Maximální hodnota (resp. čas) je 300 sekund. Ale je možné, že ani tento čas Vám pro import většího počtu produktů nebude stačit. Pokud se při importu generují i obrázky, tak je proces také o něco náročnější. Každopádně komponenta CSVI umožňuje nastavit počet řádků při importu a opakované spuštění. V nastavení komponenty CSVI v sekci "Settings > Import settings" si můžete u hodnoty "Lines per import" změny počet řádků, které se mají při jednom importu nahrát. Hodnotou "Time between imports" se nastavuje pauza mezi opětovným spuštěním cronu (standardně 5 sekund). Takže pokud víte, že při importu dojde k nahrání například jen 50 řádků, tak můžete nastavit hodnotu "Lines per import" např. na 30 řádků. Při spuštění cronu se tedy naimportuje 30 řádků, pak bude skript 5 sekund čekat (hodnota "Time between imports") a znovu se spustí import dalších 30 řádků, dokud se nenaimportují úplně všechny řádky z CSV soubor.

Dle dokumentace komponenty CSVI (viz Manage timeouts) by mělo jít stejné nastavení měnit jen pro danou šablonu kliknutí na Advanced (resp. na záložce Limit). Ale jelikož já mám k dispozici pouze zdarma dostupnou verzi komponenty CSVI, nemohu toto nastavení ověřit.

Detailnější informace o proběhlém importu si případně můžete zobrazit opět v sekci Log komponenty CSVI. Buď stačí kliknout ve sloupečku RunID na číselný odkaz, nebo ve sloupečku Action kliknout na název procesu, tím se rozbalí detaily logu, a v části "Debug log" si můžete stáhnout nebo zobrazit debug log.

_________________
Radek Plašil
Webhosting C4
https://www.c4.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Cron pro CSV Improved
PříspěvekNapsal: 11 úno 2016 17:08 
C4 zákazník

Registrován:
23 říj 2011 12:53
Příspěvky:
112
Mockrát děkuji, vyzkouším.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Cron pro CSV Improved
PříspěvekNapsal: 11 úno 2016 18:14 
C4 zákazník

Registrován:
23 říj 2011 12:53
Příspěvky:
112
Zkoušel jsem obě varianty, protože mám verzi PRO a ani u jedné to nefunguje, vždy narazí na max_execution_time a skončí a už se nenaváže. Díky za radu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Cron pro CSV Improved
PříspěvekNapsal: 12 úno 2016 10:26 
C4 podpora
C4 podpora

Registrován:
30 čer 2009 08:14
Příspěvky:
8492
Dobrý den,

máte pravdu. Testoval jsem funkčnost importu a zjistil jsem, že limity fungují pouze při manuálním spuštění importu z administrace komponenty CSVI. Při importu pomocí cronu se limity neberou v potaz a proces končí na časovém limitu serveru. S tímto časem ale bohužel nejde nic dělat. Sice bychom Vám ho mohli dočasně navýšit, ale pokud se při importu zpracovává velké množství dat, stejně by nemusel být dostačující. Takže řešením je buď spuštění importu manuálně (tlačítko Process) přímo z administrace komponenty CSVI, protože při něm fungují i nastavené limity. Nebo byste si musel CSV soubor rozdělit na více menších souborů a importovat je postupně.

_________________
Radek Plašil
Webhosting C4
https://www.c4.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VirtueMart - Cron pro CSV Improved
PříspěvekNapsal: 12 úno 2016 12:10 
C4 zákazník

Registrován:
23 říj 2011 12:53
Příspěvky:
112
Děkuji za odpověď, dočasně jsem to vyřešil vypnutím importu obrázků a projde to ale asi to vyřeším těmi dvěmi a více csv, uvidím. Tímto to považuji za vyřešené a uzavřené. Díky a přeji hezký den.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
FTP Uploader
Staňte se naším zákazníkem!
Hledáme kolegy
VirtueMart partneři
VirtueMart Hosting
Návody pro C4

© 2009-2024 ČESKÝ WEBHOSTING s.r.o. Kontaktní e-mail: forum@c4.cz
Diskuzní fórum využívá technologie: phpBB, phpBB-SEO.com, phpBB.cz